Home
Provence (Vaucluse)
St. Lambert
Routebeschrijving
We starten deze fietstocht in Méthamis. Hier volgen we de D5 in oostelijke richting. Op de eerst volgende splitsing slaan we rechtsaf op de D15. Hier start een mooie klim over een smal weggetje naar Col de Ligne, 756m. Gevolgt door een mooie afdaling richting Murs.
Vlak voor Murs slaan we linksaf richting Bézaure. Hier wordt het asfalt even behoorlijk slecht, met veel losliggende steentjes.
De afdaling naar Lioux is erg mooi. We zien voor ons een enorme rotswand waar we even later onderlangs rijden.
Via de D60 gaan we verder over de D140bis. We stijgen door een bos naar c.a 800m. Hier is het asfalt ook behoorlijk slecht. Dat is voor de afdaling erg jammer, want hard kunnen we niet gaan.
Uiteindelijk komen we weer uit op de D15 die we nog een klein stukje volgen om vervolgens weer linksaf te slaan op de D5 waarover we weer naar Méthamis rijden.

Start: Méthamis
Lengte: c.a 52 km
Hoogste punt: Col de la Ligne, 756m
Gefietst: voorjaar 2006

WEBSITE_ERROR=> bergtochten/Fout bij uitvoeren query: INSERT web_beknopt SET parent="200"