Home
Provence (Vaucluse)
St.Gens - Venasque
Routebeschrijving
We starten vanaf de camping in Pernes les Fontaines en volgen de D28 richting St-Didier. Als we bij een splitsing komen slaan we rechts af en volgen de D121 naar La Roques sur Pernes. We rijden langs weidse velden met ontelbare kersenbomen. De weg stijgt redelijk aangenaam.
Als we la Roques sur Pernes uit rijden slingert de weg met een paar haarspeldbochten door het bos richting Le Beaucet.
Bij de kruising slaan we rechtsaf richting St.Gens (D39a). Na c.a 3 kilometer komen we bij een plein met een kerk. Links gaat er nog een weggetje verder omhoog, wat wij volgen. Het begin is redelijk steil over rommelig asfalt. Het is een mooi afgelegen weggetje wat af en toe redelijk steil is.
Na een paar kilometer houdt het asfalt op en staan we voor een steengroeve. Vanaf hier gaan er nog wel routes voor de MTB verder, maar met de racefiets wagen we ons daar niet aan. Dus dalen we dezelfde weg weer af en komen zo weer in Le Beaucet. Hier slaan we rechtsaf (D247) en rijden verder naar Vénasque.
Dit is een mooi stukje weg langs rotswanden. Op een gegeven moment zien we Vénasque mooi bovenons in de rotsen liggen. We volgen de steile weg naar Vénasque. Vénasque zelf vonden we een vrij doods plaatsje. Omdat je redelijk hoog staat heb je wel een mooi uitzicht.
We dalen dezelfde weg een stukje af en slaan onderaan rechtsaf en rijden even later over de D28 weer terug naar onze camping.

Start: Pernes les Fontaines
Lengte: c.a 30km
Hoogste punt: c.a 400m

Gefietst:voorjaar 2006

WEBSITE_ERROR=> bergtochten/Fout bij uitvoeren query: INSERT web_beknopt SET parent="198"