Home
Sardinië
Bivacco Regondi
Routebeschrijving

Dag 1
Achter Ollomont volgen we de asfalt weg naar rechts. Na c.a 10 minuten slaan we linksaf en onverharde weg in.
Het eerste deel van de tocht gaat over een brede almweg door het bos en komt uit bij Alp del Berio (1893m). Zelf vinden we dit het saaiste deel van de tocht.
Vanaf Alp del Berio volgen we het pad in noordwestelijke richting dat naar Col Cornet loopt.
Col Cornet (2354m) is een weidse col, we hebben hier een mooi uitzicht. Ook groeien er mooie bloemen op de col. We hebben er zelfs Edelweis gezien.
In noordelijke richting lopen we verder en komen langs een mooi bergmeer. Hierna krijgen we nog een laatste steilere stijging naar het bivak.
Vanaf het bivak hebben we mooi uitzicht op de bergen om ons heen en het dal beneden ons.
's Middags lopen we nog een stukje richting de gletsjer van de Mont Gelé.

Dag 2
Vandaag volgen we eerst een tijdje dezelfde route als waar we gisteren langs omhoog zijn gekomen. Nog voor Col Cornet slaan we rechtsaf en dalen via een geul over een rommelig en vermoeiend pad af. We lopen langs het Lago Cornet, waar we de tegenoverliggende bergen mooi in het meer zien weerspiegelen.
Bij een brug is het even onduidelijk of wij nu wel of niet het water over moeten steken. We besluiten het niet te doen. Hier is de route even wat onduidelijk, maar even later zien we weer gele pijlen die ons de route wijzen.
We komen nog langs het vervallen almdorpje (Le Piazze, 2149m) en komen uiteindelijk weer in het bos uit.
Langs het bospad komen we nog een in de rotsen uitgehakt kappeletje tegen.
Via het steile bospad komen we in Glasier uit.
Vanaf hier is het nog 30 minuten lopen over de weg naar Ollomont.