Home
Sardinië
Lac de Lod (Chamois)
Routebeschrijving
We parkeren de auto even boven La Magdeleine.
We volgen de onverharde weg richting Col Pilaz. Het begin van de route stijgt aangenaam, dus we kunnen ons goed warm fietsen.
Vanaf Col Pilaz houden we rechts aan en fietsen richting de meertjes van Champlong. Het landschap is erg afwisselend en wordt steeds bergachtiger.
De tocht is wel pittiger dan we verwacht hadden omdat er behoorlijk steile stukken tussen zitten en we ook regelmatig naar een klim weer een flink stuk moeten afdalen.
We komen even boven Lac de Lod uit en dalen via een redelijk steile onverharde weg af naar het meer.
Bij het meer zijn verschillende restaurantjes om even lekker wat te drinken of te eten.
Na een goede maaltijd dalen we verder af naar Chamois. Dit dorp is het hele jaar door bewoond, maar alleen met de fiets, te voet of met de kabelbaan te bereiken.
Vanaf Chamois volgen we de onverharde weg n°1 tot een splitsing ter hoogte van 1779m. Daar houden we links aan en rijden weer richting Col Pilaz. Vanaf de col dalen we over dezelfde route als 's ochtends af naar de auto.

Start
La Magdeleine - Artaz (1715m)

Hoogte

Karakter
mooie afwisselende MTB-tocht. Met af en toe behoorlijk steile stukken

Kaarten
Carta dei Sentieri 7, Valtournenche, Monte Cervino, Val d'Ayas Ovest (1:25.000)