Home
Sardinië
Cascate di Saènt
Routebeschrijving
Even onder M.ga Stablasol parkeren we onze auto (betaald parkeren). Vanaf hier mogen we niet meer verder rijden. Voor wie wil kan hier een pendelbusje nemen die je bij M.ga Stablasol afzet. Dit scheelt je een half uur lopen.
Wij kiezen er voor om vanaf de auto direct te gaan lopen. Achter de parkeerplaats vertrek een smal paadje (nr.106). We lopen het eerste stuk langs een riviertje. We negeren het bordje M.ga Stablasolo en volgen Sentiero delle Cascate.
Via een goed aangelegd pad komen we bij de eerste waterval. We klimmen verder omhoog en kruisen even later met een brug het water en staan zo tussen de 2 watervallen in.
We volgen het pad verder en komen uiteindelijk op een splitsing terecht. Wij volgen de 106 die ons weer terugvoert naar M.ga Stablasol.

Start
Malga Stablasol (1539m)

Hoogteverschil
200m

Tijdsaanduiding
Totale rondtocht c.a 2.30 uur

Karakter
Eenvoudige wandeltocht langs mooie watervallen. Over het algemeen wel een vrij toeristische tocht.

Kaarten
Kompass 637 Cevedale (1:25.000)
Freytag & Berndt WKS 6 (1:50.000)

Literatuur
Parco Nazionale dello Stelvio Vol.2 (M.Vannunccini) (italiaans)