Home
Sardinië
Monte Baldo 1
Routebeschrijving
We starten deze fietstocht door de Monte Baldo in het plaatsje Caprino Veronese. Dit ligt zo'n 12 kilometer ten noordoosten van Bardolino.
Vanuit dit dorp volgen we de Sp8 richting de Monte Baldo en komen zo in Spiazzi, 859m, aan.

Gelijk als je het dorp uitrijdt zie je aan de rechterkant een restaurant en een parkeerplaats. Hier gaat er een steil weggetje naar beneden naar het kerkje Mad.della Corona. Dit kerkje is deels in de rotswand gebouwd. Leuk om even naar toe te rijden.

Vanaf Spiazzi volgen we de weg verder naar Ferrara di Monte Baldo en komen steeds meer in de bossen van de Monte Baldo te rijden en langs mooie rotswanden.
Zodra we dit dorpje gepasseerd wordt de weg behoorlijk steiler en krijgen we een stuk van 15% voor onze kiezen.
Tot aan Rif. Novezzina, 1255m blijven we veel haarspelbochten tegen komen.
Bij Rif. Novezza, 1390m, volgen we de weg naar links en beginnen dan aan het steilste en zwaarste stuk van deze klim, 19%.
Zodra van rechts de Sp230 erbij komt is het nog zo'n 3km tot dat we links af slaan naar Baita dei Forti. De laatste 3 km zijn onverhard, met veel losliggende steentjes. Wij hebben dit stukje gelopen met de racefiets.

Je komt boven bij de kabinebaan uit die vanuit Malcésine komt. Hier is ook een groot restaurant. Je hebt hier prachtig zicht op het Gardameer.

Start: Caprino Veronese, 250m
Lengte: 35km (Cap.Veronese - Bta.dei Forti)
Hoogte: 1800m
Hoogteverschil: 1550m
Max. stijgingspercentage 19%

Gefietst: najaar 2002 en 2006

WEBSITE_ERROR=> bergtochten/Fout bij uitvoeren query: INSERT web_beknopt SET parent="222"