Home
Sardinië
Lago San Grato
Routebeschrijving
We rijden het dal van Valgrisenche in tot zo'n 3 km na Bonne. Hier gaat aan de rechterkant van de weg een onverharde weg omhoog. Op de wegwijzer staat "Lago San Grato" aangegeven.
We parkeren hier onze auto langs de weg en lopen over de onverharde weg richting Gran Alpage, 1988m. In dit dorp staat een monument ter nagedachtenis aan de soldaten die in 1948 tijdens de oorlog door een lawine in dit dal zijn omgekomen.
We lopen over de weg naar Alp Revera, 2153m. Kort daarna komen we bij een splitsing; links richting Col du Mont, rechts naar Lago St.Grato.
Dit deel van de tocht is zeer waterrijk, we passeren a.o een mooie waterval..
De route stijgt aangenaam, alleen de laatste 100m hoogtemeters onder het meer wordt het pad wat steiler. Voordat we het meer bereiken, komen we eerst langs een kappelletje dat boven aan het meer staat.
Het meer wordt omringt door de verticale rotswanden van de Rutor en de Becca du Lac. Rondom het meer zijn prachtige plekjes om even lekker te liggen.

Start
3 km voorbij Bonne (valgrisenche) start de route (c.a 1950m)

Hoogte
2462m

Hoogteverschil
512m

Tijdsaanduiding
2.30 tot 3 uur

Karakter
Wandeling naar een meer dat omringt wordt door de verticale rotswanden van de Ruitor en de Becca du Lac.
Boven aan de oever van het meer staat een kleine kappel.

Kaarten
IGC 102 Valsavarenche, Val di Rhemes, Valgrisenche (1:25.000)
IGC 3 Il Parco Nazionale del Gran Paradiso(1:50.000)

Literatuur
Valgrisenche, itinerari, escursioni, arrampicate. Dit is een italiaans boekje wat je bij VVV van Valgrisenche kunt kopen.