Home
Isle of Skye
Quiraing
Routebeschrijving
De wandeling start aan de noordzijde van de weg. Hier volg je de route richting Flodigarry. Na ongeveer 300meter houden we links aan en bekklimmen de steile grashellingen.
Het pad gaat golvend op en neer en klimt verder omhoog naar een punt tussen The Needle (hoger aan de linkerkant) en The Prison (rechts)
Vanaf The Prison volgen we het pad verder in Noordelijke richting. We stappen over een hekje en lopen even later onder een overhangende rots. Hierna verandert het landschap ineens.
Nadat we een stenen muur gepasseerd zijn houden we links aan en volgen het pad wat steeds meer zuidwaarts loopt. Vanaf het hoogste punt heb je prachtig zicht op The Tables en de kust onder ons.
Het laatste deel van de wandeling blijven we langs de klif lopen. En dalen uiteindelijk via een steil en modderig pad af naar de auto>

Start
Parkeerplaats op het hoogste punt van de single track road van Staffin naar Uig

Hoogteverschil
340m

Tijdsaanduiding
c.a 4 uur voor de totale rondwandeling

Karakter
Spectaculair en afwisselend Schotse landschap. De Quiraing is onderdeel van de Trotternich ridge en is gevormd door aardverschuivingen die hoge kliffen, plateaus en rotspilaren heeft gevormd